Running Rules Pt 16 : The New-Shoes Rule

ct-ct-met-shoe-tax-a.jpg-20130205

Tukar kasut bila kasut itu dah cecah 400 batu atau 600 KM.

Contoh : Kalau dah lebih 600 KM lari pakai satu kasut tu baik beli baru.

Sebab : Dah lunyai dah kasut tu. Getah dia pun dah tak absorb hentakan. Lebih baik ada 2  pasang kasut setahun dan boleh rotate. Bila tahun baru, beli baru.

Kecuali : Kalau takde duit tu nak buat macam mana, agak-agaklah kalau kasut tu macam ok lagi pakai je la daripada takde kasut.

Aplikasi dalam hidup : Tahu bila untuk berhenti.

 

 

_ _

Update terkini

Saya menulis hampir setiap hari. Selain hal random larian, antara tumpuan saya adalah,

Short term target : Kajian serius tentang tidur, heart rate dan mengemas blog.
Medium term target : Dalam training 5K bagi mencapai SUB25 sambil mengkaji reverse aging.
Long term target : Menyelesaikan misi #siri7m.

Akhir kata, terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca blog saya.

Semoga ada manfaatnya.
_

Tentang Penulis

Saya mula lari tahun 2013 depan rumah, tak sampai 1 KM. Tiga tahun selepas tu saya buat first FM saya di Bali dan pada tahun keempat, saya lari di Tokyo Marathon.

Setelah berehat 3 tahun, tahun 2020 merupakan tahun restart saya, so saya mula balik dari 5K. Boleh baca pengembaraan larian saya di sini.
_

Comments 2

Comments are closed.