The Flash : EP02 S02 – Flash of Two Worlds

Jay-Garrick-2.02-2-640x454

Rupanya dari Earth2, bukan Meta Human sahaja yang masuk ke dunia ini, malah, hero dari sana pun masuk juga. Flash sebelah sana, masuk bertemu Flash sebelah sini. Flash sana nama Jay Garrick dan Flash sini nama Barry Allen.

Flash-battle-800x450

Menurut Jay Garrick, dia cuba lawan dengan Zoom di Earth 2 namun masa klimaks pertempuran mereka, portal wormholes atau singularity tu terbuka dan menyedut dia kesini. Namun, ntah macam mana power speed dia hilang dan dia sekarang macam orang biasa.

a711e760-4dd4-0133-8f1e-0e17bac22e39

Sementara itu, seorang awek polis nak join Joe sebagai partner untuk membenteras Meta-Human, Patty Spivot nama dia. Awek ni agak berusaha keras untuk memenangi hati Joe bagi menggantikan arwah Eddie.

Screen-Shot-2015-10-18-at-12.47.05-PM

Dalam episod kali ini, Meta Human dari Earth 2 adalah Sang Pasir atau Sand Demon. Flash Barry Allen cuba nak tewaskan Sand Demon dengan sombongnya tanpa pertolongan Flash Jay Garrick, tapi akhirnya terpaksa juga akur yang dia perlu banyak lagi belajar.

Akhirnya Flash Barry Allen belajar satu teknik baru iaitu teknik larian laju pusing-pusing dan hasilkan kilat menembak Sand Demon. Hmmm… kenapa review ni dah macam komik cina Pedang Setiawan? Dem.

1444973635951

Oh ya satu lagi hal. Cisco dah macam ada power pulak, dah macam Meta Human……

Flash-vibe-800x450

Anyway, scene akhir dalam episod ini reveal yang Dr.Harrison Wells masih hidup, tapi tidak diketahui zaman mana, tapi masih juga di STAR Lab, Central City. DEMMMMMMMM.





_ _

Update terkini

Saya menulis hampir setiap hari. Selain hal random larian, antara tumpuan saya adalah,

Short term target : Kajian serius tentang tidur, heart rate dan mengemas blog.
Medium term target : Dalam training 5K bagi mencapai SUB25 sambil mengkaji reverse aging.
Long term target : Menyelesaikan misi #siri7m.

Akhir kata, terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca blog saya.

Semoga ada manfaatnya.
_

Tentang Penulis

Saya mula lari tahun 2013 depan rumah, tak sampai 1 KM. Tiga tahun selepas tu saya buat first FM saya di Bali dan pada tahun keempat, saya lari di Tokyo Marathon.

Setelah berehat 3 tahun, tahun 2020 merupakan tahun restart saya, so saya mula balik dari 5K. Boleh baca pengembaraan larian saya di sini.
_