The Flash : EP04 S01 – “Going Rogue”

Screen Shot 2015-06-28 at 4.36.06 AM

Perselisihan faham biasa dalam hubungan. Dan ini membuatkan keadaan “dingin”. Kita mungkin berbeza pendapat, atau kita menolak pendapat orang lain. Boleh jadi juga kerana orang tidak percaya dengan apa yang kita percaya, dan kerana kecewa, kita memilih untuk biarkan begitu sahaja tanpa menyelesaikannya segera.

Tetapi tidak semua hubungan “dingin” selamanya. Jika kita confront dan sanggup menerima dan cuba untuk berkrompomi dan let go something untuk masa depan yang lebih baik, percayalah, segalanya akan pulih sediakala. “Kehangatan” yang pernah dirasakan bersama, akan datang semula.

Dalam episod ini, The Flash bertemu dengan Captain Cold, pencuri permata Khandaq. Captain Cold mempunyai senjata yang mengeluarkan tembakan ais. Sesiapa yang terkena akan beku.

The Flash juga ditunjukkan bukan sahaja boleh belari laju, malah boleh berfikir dengan pantas. Pada awal cerita Barry bermain chess dengan Dr. Wells, main pingpong dengan Cisco dan main gameboard dengan Caitlin.





_ _

Update terkini

Saya menulis hampir setiap hari. Selain hal random larian, antara tumpuan saya adalah,

Short term target : Kajian serius tentang tidur, heart rate dan mengemas blog.
Medium term target : Dalam training 5K bagi mencapai SUB25 sambil mengkaji reverse aging.
Long term target : Menyelesaikan misi #siri7m.

Akhir kata, terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca blog saya.

Semoga ada manfaatnya.
_

Tentang Penulis

Saya mula lari tahun 2013 depan rumah, tak sampai 1 KM. Tiga tahun selepas tu saya buat first FM saya di Bali dan pada tahun keempat, saya lari di Tokyo Marathon.

Setelah berehat 3 tahun, tahun 2020 merupakan tahun restart saya, so saya mula balik dari 5K. Boleh baca pengembaraan larian saya di sini.
_