The Flash : EP17 S02 – Flash Back

“Sometimes the only way to move forward is to revisit the things in your past that were holding you back.You have to deal with them head on, no matter how scary they may be. Because once we do, you’ll see that you can go further than you ever imagined.” – Barry Allen

Barry Allen nampaknya sangat tertekan untuk mencari penyelesaian, bagaimana untuk lari lebih laju agar dapat mengalahkan Zoom. Lagi dia tertekan bukan setakat kerana dia lembab, dia juga tension sebab masuk ini dah dua kali dia kena kencing dengan orang yang dia sangat percayai.

Last year kena kencing dengan Dr.Wells yang rupanya adalah Reverse Flash, this year kena kencing dengan Jay Garrick yang rupanya Zoom, so member tension gila sebab sambil lari pun masih terasa hancing.

Maka Barry Allen membuat proposal gila untuk kembali ke zaman dulu ( running time travelling ) untuk bertanya kepada Dr.Wells (Reverse Flash) apakah cara untuk berlari dengan lebih laju. Walaupun awalnya mendapat tentangan dengan team flash, namun akhirnya depa semua setuju jugak dengan idea gila Barry Allen.

So, dipendekkan cerita, Barry pi time travelling, jumpa Dr.Wells, dapatkan fomula lari laju, tapi tiba-tiba ada dementor atau time wrath atau hantu kurus kejar yang kerjanya untuk makan speedster yang time travelling, last sekali balik semula timeline current, dapat formula, semua orang happy.

So Barry dah ada formula untuk lari laju dan next kita tengok, adakah dia dapat lari laju atau tidak.

***

Untuk maju ke hadapan sometimes kena balik ke masa silam dan dapatkan satu penyelesaian yang paling efektif. Walaupun ia menakutkan kerana terpaksa membuka satu chapter yang tidak mahu dibuka, namun kalau berjaya hadapi dengan berani hasilnya membawa seseorang lebih jauh ke hadapan.

Kita memang tidak boleh time travelling macam Barry Allen, tapi kita boleh mind travelling untuk lihat balik yang mana masa dulu kena selesaikan agar boleh moving forward.

_ _

Update terkini

Saya menulis hampir setiap hari. Selain hal random larian, antara tumpuan saya adalah,

Short term target : Kajian serius tentang tidur, heart rate dan mengemas blog.
Medium term target : Dalam training 42K bagi mencapai SUB5 sambil mengkaji reverse aging.
Long term target : Menyelesaikan misi #siri7m.

Akhir kata, terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca blog saya.

Semoga ada manfaatnya.
_

Tentang Penulis

Saya mula lari tahun 2013 depan rumah, tak sampai 1 KM. Tiga tahun selepas tu saya buat first FM saya di Bali dan pada tahun keempat, saya lari di Tokyo Marathon.

Setelah berehat 3 tahun, tahun 2020 merupakan tahun restart saya, so saya mula balik dari 5K. Boleh baca pengembaraan larian saya di sini.
_